BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Friday, May 6, 2011

salam alaykum..

Alhamdulillah masih di beri kesempatan utk mencoretkan pengalaman diri di laman ni..sudah lama x jenguh ke sini..mungkin sibuk dgn aktvt seharian..tiada ap yg ingin ditulis..bakat menulis semakin berkarat..:)..cuma tertarik dgn kata2 seorg ukhti tentang tujuan hidup..

Tujuan hidup..berapa ramai dikalangan kita mempunyai tujuan hidup?..tujuan hidup bagaimanakah yang kita inginkn?..apapun biarlah tujuan hidup kita diredhaiNYA..biarlah hidup kita dibawah lembayung rahmatNYA..diberkati segala perbuatan kita..sentiasa di beri ujian, bersyukurlah kalian yg berasa rindu andai tidak di beri ujian..ujianNYA menandakan DIA sayangkan kita..zaman kita betul2 berada di penghujung zaman..zaman terakhir..bumi juga sudah mula memuntahkan hasilnya..bukan sudah mula, tapi sudah lama..sedarkah kita?.. kerosakan di bumi juga makin ketara..siapa yg membuat kerosakan itu..kita, siapa kita? manusia..makhluk yg diciptakan ALLAH SWT, dikurniakan akal utk berfikir..
Pasti ad dikalangan kita mempunyai tujuan hidup yg nyata..yang mahukan terbaik untuk dirinya..dirinya sahajakah atau bersama-sama orang lain?..kita hidup bersaudara, biarlah bahagia bersama-sama, bukankah Islam itu bersaudara..sayangi saudara kita seadanya..ukhuwah yang terbina biarlah berpanjangan, yang akan sentiasa dikenang biarpun masing-masing sudah membawa haluan sendiri..biar jauh di mata, tetapi sentiasa dekat di hati..



Umpama air yang mengalir
Sentiasa seiringan satu haluan
Itulah hakikatnya kasih sayang
Yang mekar subur di hati kita
Kasih sayang bak bunga di taman
Harus dijaga dan dibajai
Pastikan ia subur sentiasa
Agar harum harumannya dapat dirasai
KAsihlah kita sesama manusia
Seperti kasih baginda pada kita
Abadikanlah di dalam jiwa
Kerana itulah kewajipan kita
Hapuskanlah segala persengketaan
Eratkan kembali persaudaraan
Jalinkan kemesraan antara kita
Syurga abadi menanti di sana
Mari kita rapatkan ukhuwah
Kerana itulah tuntutan agama
Pasti kita akan bahagia
Hidup aman dan sejahtera

0 comments: