BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, March 11, 2010

~rindu~

kalau tulis perkataan 'rindu', mesti byk tafsiran yang bermain-main di kepala..rindu? ap makna rindu,rsnya masing2 pon tau..x perlu dijelaskan lagi. kalau sebut ke rindu dgn kawan2, mesti ad yg tersengih2, takpon tnya rindu pada sape?ehem..ehem...itula mindset anak2 muda zaman skrg. seolah-olah rindu itu sudah dispesifikkan utk si 'dia, bukan nya 'DIA'..rasanya 'DIA' yang berhak dirindui bukan si 'dia'..tapi itula yang sering kita buat. menghalalkan perkara yang mendatangkan mudarat pada diri.

Bila terasa rinduKu sebut namamu
Dengan harapanKau kan muncul dalam tidur
Bila terasa rindu
Ku bayang wajahmu
Dalam angan dan
Baru lah ku terasa bagai disembuh
tak perlu dikenalkan lagi dengan lagu, rsnya semua org sudah taukan..melainkan sy sndr yg jauh di tanah air, agak terlambat mendengar lagu ni..hari-hari sibuk dengan kuliah..medicine is not easy as abc. utk siapa lagu ini ditujukan? fikirlah sendiri..ALLAH swt menganugerahkan akal utk kita berfikir dengan sebaiknya.
kenapa kita tidak tafsirkan rindu or mindsetkan ia utk perkara yang halal, yang sepatutnya kita buat?..tepuk dada tanya iman. kalaula rindu itu ditujukan buat ALLAH swt, alangkah nikmatnya hidup..ditujukan buat RASULULLAH saw, bahagianya diri..ditujukan buat emak dan ayah, pahala yang diperoleh..kalau dikhususkan pada si 'dia', biarlah yang sudah halal..bukan tanpa ikatan yang sah..
kehidupan sekarang ini semakin mencabar, banyak dugaan dan juga rintangan yang terpaksa dihadapi. yang mengajar kita menjadi insan. insan yang mempunyai akal dan fikiran serta mampu memilih apa yang terbaik utk diri sendiri..selagi diberi peluang, isikanlah dengan perkara2 yang dapat membantu kita di akhirat kelak. timbangan yang berat ke kanan, bukan ke kiri..
peringatan untuk diri sendiri juga, beringatla hidup di dunia ini sementara ja. akhirat yang kekal abadi. carilah bekalan selagi termampu, selagi di beri khudrat utk mencapai redhaNYA..

0 comments: